Faktoring z regresem – jak pomaga w zwiększeniu konkurencyjności firmy na rynku?

Faktoring z regresem, inaczej faktoring niepełny, to jeden ze sprawdzonych sposobów na pozabankowe finansowanie działalności. Umożliwia on utrzymanie płynności finansowej, nawet przy umowach z odroczonym terminem płatności. Jak faktoring z regresem może pomóc w zwiększeniu konkurencyjności firmy na rynku?
Czym jest faktoring z regresem?
Faktoring z regresem to usługa finansowa zabezpieczająca płynność finansową. Ułatwia prowadzenie przedsiębiorstwa zwłaszcza w przypadku, gdy przedsiębiorca współpracuje z kontrahentami, którzy wymagają długich terminów płatności. . W praktyce faktoring sprowadza się do przekazania osobie trzeciej (faktorowi) faktur przedsiębiorcy, których termin płatności jeszcze nie upłynął. Do rozpoczęcia współpracy z firmą faktoringową konieczny jest rozproszony portfel odbiorców B2B, prowadzenie powtarzalnej sprzedaży produktów oraz brak zakazu cesji w umowie z kontrahentem.
Dlaczego faktoring z regresem zwiększa konkurencyjność firmy?
Dzięki faktoringowi z regresem, przedsiębiorca ma możliwość oferowania swoim klientom dłuższych terminów płatności, co sprzyja pozyskiwaniu nowych zleceń. W jaki sposób? Za pomocą tzw. finansowania faktur, polegającego w gruncie rzeczy na uwolnieniu pieniędzy “zamrożonych” w fakturach z odroczonym terminem płatności. Zapłatę za sprzedany towar lub wykonaną usługę faktorant otrzymuje niemal od razu. Pozwala to na zwiększenie sprzedaży towarów lub usług oraz uzyskanie korzystnych rabatów u dostawców za szybszą płatność.
Warto podkreślić, że środki pozyskane z faktoringu mogą być spożytkowane na dowolny cel. Dzięki nim można np. zainwestować w nowe technologie (dzięki którym przykładowo poszerzona zostanie oferta o innowacyjne produkty). Faktoring z regresem w wymierny sposób zwiększa konkurencyjność firmy na rynku. Przykładowo przedsiębiorstwom produkcyjnym pozwala na ciągłość produkcji, pozyskiwanie nowych odbiorców czy ekspansję na nowe rynki. Zapewniona dzięki faktoringowi płynność finansowa przekładać się też będzie na wizerunek firmy jako rzetelnego płatnika i sukcesywnie rozwijającego się biznesu.
Jak faktoring z regresem pomógł Panu Andrzejowi w rozwoju firmy?
Pan Andrzej w końcu odważył się założyć własną firmę. Jako doświadczony przedsiębiorca wiedział, że warto stworzyć biznes w miejscu rynkowej niszy. Postawił więc na wysokiej klasy materiały lakiernicze. Szybko nawiązał współpracę z kontrahentami, którzy regularnie korzystali z produktów oferowanych przez jego przedsiębiorstwo. Niedługo potem firma Pana Andrzeja trafiła tzw. “grubą rybę”. Znany salon samochodowy chciał zaopatrywać się w materiały lakiernicze z jego firmy. Kontrahent, choć solidny i godny zaufania, współpracował jedynie na fakturach o długich terminach płatności. Pan Andrzej chciał podjąć się realizacji tego zlecenia, jednak miał świadomość, że pochłonie dużo czasu, pracy i funduszy, a zapłatę dostanie dopiero za kilka miesięcy. Zaczął rozglądać się więc za finansowaniem. Z pomocą przyszedł mu faktoring z regresem. Ponieważ Pan Andrzej świadczył usługi rozproszonej i stałej grupie odbiorców, pozytywnie przeszedł analizę faktora. Faktoring z regresem, z którego skorzystał, zapewnił mu pieniądze niemal od razu po wystawieniu faktury. Nowy kontrahent okazał się rzetelny i zapłacił na czas, więc pan Andrzej bez wahania przyjął od niego kolejne zlecenie. W tym momencie firma pana Andrzeja powiększyła się o kilku wykwalifikowanych pracowników, a dzięki poleceniom do jego drzwi pukają nowi klienci.