3 skuteczne sposoby na wykorzystanie CRM w marketingu

W jaki sposób wdrażać skuteczny marketing? Na czym powinniśmy się w pierwszej kolejności skupić? Podstawą, jeśli chodzi o prowadzenie skutecznych działań marketingowych, jest przede wszystkim zbieranie danych. W jaki jednak sposób możemy wykorzystać system CRM, zwiększyć skuteczność działań marketingowych? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższym artykule.
Przede wszystkim – skoncentruj się na stałych klientach
Według badań, które przeprowadziła agencja GetResponse, aż 65% firm, generuje stałe przychody, dzięki temu, że powracają do nich klienci, którzy już wcześniej skorzystali z usług danej firmy. Szczególnie wyraźnie widać to na przykładzie modelu rozliczenia, jakim jest B2B. Tym samym, wniosek jest jeden: budowanie solidnego zaufania wśród grupy obecnych odbiorców, to podstawa, jeśli chodzi o utrzymanie naszej firmy na właściwym poziomie. Należy się jednak zastanowić, co w takim wypadku stanowi największą przyczynę zaniedbań w kontaktach z klientami. Aby w prawidłowy sposób budować relację z klientem, musimy przede wszystkim bardzo dokładnie poznać jego potrzeby. Innymi słowy, musimy bardzo dokładnie wiedzieć, czego nasz klient potrzebuje, aby móc w odpowiedni sposób budować z nim trwałą relację. Co jednak pomoże nam w zebraniu tego rodzaju danych, które po poddaniu analizie, pozwolą nam na zbudowanie takiej relacji z klientem? Z pomocą przychodzi tutaj system CRM od Salesforce. Tego rodzaju rozwiązanie, daje pracownikom firmy dostęp do informacji o klientach i nie ma znaczenia, czy mówimy o marketingu, czy o obsłudze klienta.
CRM Salesforce, czyli co to takiego?
To, od czego należy zacząć, jeśli chodzi o system CRM Salesforce (CRM w chmurze), to przede wszystkim możliwość bardzo szybkiego tworzenia raportów. Dane, które zgromadzone są w systemie, pozwalają np. na to, abyśmy byli w stanie przewidzieć zachowanie klienta. Co to dokładnie oznacza w praktyce? Otóż na podstawie odpowiedniej analizy, osoby odpowiedzialne za sprzedaż danego produktu, są w stanie zaprezentować klientowi ofertę, która w danym momencie będzie dla niego atrakcyjna. Tym samym szanse na jej zakup przez klienta znacząco wzrastają. System ten odpowiada też za usprawnienie procesu komunikacji z klientami.
Indywidualne podejście to podstawa
Kolejną kwestią, której nie można pominąć, jeśli chodzi o budowanie odpowiedniej i trwałej relacji z klientem, jest ta, która związana jest bezpośrednio z indywidualnym podejściem do klienta. Personalizowanie ofert czy newsletterów sprawi, że klient poczuje się wyjątkowo, będzie miał świadomość, że wiesz, do kogo piszesz i, że nie jest on jednym z kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu innych klientów, których obsługujesz. Nie ma znaczenia, czy mówimy o relacji B2B, czy o jakimkolwiek innym modelu współpracy. CRM Salesforce pozwala na takie traktowanie klienta, właśnie za pomocą danych, które zbiera na jego temat. Pomocna w tym jest sztuczna inteligencja systemu (Einstein Analytics), która pozwala na dobór idealnej oferty dla konkretnego klienta.
Skrupulatna analiza kampanii
To, co jest kluczowe, jeśli chodzi o działania marketingowe, to przede wszystkim kwestia związana z tym, aby każde działanie odpowiednio ocenić i poddać analizie. Reklamy – czy te na Facebooku, czy GoogleAds, należy analizować pod kątem odbiorców i zasięgów. To jednak nie wszystko. Kiedy prowadzimy mailing, należy sprawdzić, ilu odbiorców faktycznie otwiera naszą wiadomość. Sprawdzajmy też, jak wygląda przyrost osób, które zapiszą się na nasz newsletter. To jednak bardzo dużo działań, a zatem nasuwa się pytanie: czy da się te czynności w jakikolwiek sposób zautomatyzować? Odpowiedź brzmi: tak. Pomocny w tym z całą pewnością będzie Salesforce Marketing Cloud i narzędzia, które są tam dostępne. Do analizy tych danych najlepiej sprawdzi się scoring, czyli po prostu przyznawanie punktów.
Jak analizować wyniki scoringu:
- zerowy scoring – wiadomość źle dopasowana do odbiorcy
- wolno rosnący scoring – nie ma się czym martwić, jest dobrze.
- szybko rosnący scoring – bardzo duże zainteresowanie, jest naprawdę dobrze!
Jeśli w odpowiedni sposób zadbasz o to wdrożenie realizowanych działań w CRM, z pewnością zyskasz ogromne możliwości, jeśli chodzi o automatyzację tego procesu.