Psychologia

Jak zarządzać zespołem i rozmawiać z pracownikami?

zarządzanie i motywacja w firmie

Przez wiele lat, wśród polskich przedsiębiorców, panowało przekonanie, że niezależnie od tego jak będą traktować pracownika, tak czy inaczej takowego będą mieli i będzie on przynosił wymierne korzyści. Obecna sytuacja na rynku podpowiada jednak, że pracownicy coraz częściej potrafią zadbać o samych siebie i znajdują pracodawcę, który zapewni im komfort pracy. 

Problemem przedsiębiorców jest więc zarządzanie zespołem pracowników. Nie potrafią lub nie chcą z nimi rozmawiać, nie szanują ich, nie zwracają uwagi na ich potrzeby, albo je umniejszają. Niejednokrotnie można spotkać się z informacjami, że pracownicy danej firmy pracują w nie do końca odpowiednich warunkach i są źle traktowani, co skutkuje głównie aferami i czarnym PR-em. 

Czym jest efektywne zarządzanie ludźmi?

Efektywne zarządzanie zespołem ludzi to przede wszystkim ich odpowiednie motywowanie. Nie dotyczy to wyłącznie kwestii finansowych, ale również, czy nawet przede wszystkim, rozmowy z nimi. Niezadowolony czy źle zmotywowany pracownik bardzo często będzie pracował nieefektywnie i bez zaangażowania.

Umiejętność zarządzania zespołem jest rzeczą kluczową, zwłaszcza w działach, gdzie współpraca pracowników jest niezbędna. Szczęśliwie wymóg tej odpowiedzialności spada przede wszystkim na kierownika lub menadżera. Właściciel czy też szef powinien znaleźć odpowiednią osobę, która danym zespołem będzie zarządzać w sposób efektywny. 

Umiejętności w zarządzaniu personelem

Szczęśliwie, coraz więcej kadry kierowniczej w polskich firmach posiada coraz wyższe umiejętności i potrafi zarówno zarządzać zespołem jak i go scalać. Jest to kwestia kluczowa, aby pracownicy przynosili jak najwyższe zyski każdemu pracodawcy.

Odpowiednie umiejętności zarządzania zespołem, szef potrafiący odnaleźć odpowiedniego menedżera i przede wszystkim – odpowiednia motywacja pracownika, nie tylko finansowa, sprawia że pracownik będzie maksymalnie wydajny, a co za tym idzie – przyniesie najwięcej korzyści pracodawcy. Warto więc zainwestować w odpowiednie środki i kadrę – prędzej czy później zwrot z takiej inwestycji będzie na bardzo wysokim poziomie.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *