Marketing

Jak planować budżet na działania marketingowe w firmie?

planowanie kampanii

Do realizacji działań reklamowych niezbędne jest zaplanowanie odpowiedniego budżetu. Nie ma jednoznacznej recepty na to, w jaki sposób go ustalić. Wiele zależy od naszej branży, grupy docelowej, tego z jakich form promocji zamierzamy skorzystać i oczywiście od tego, jak duże środki pieniężne posiadamy.

Lista działań

Aby prawidłowo zaplanować budżet na działania marketingowe musimy zastanowić się nad tym, co i jakimi środkami chcemy osiągnąć. Do najdroższych form promocji z pewnością należy reklama telewizyjna. Najlepszy czas antenowy to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Możemy nieco zaoszczędzić, zamawiając tę usługę przez dom mediowy. Dzięki temu, że zajmuje się on na co dzień planowaniem mediów, najczęściej może zyskać dodatkowe zniżki od stacji telewizyjnych.

Reklama w Sieci jest znacznie tańsza i daje nam większe możliwości. Reklama Facebook, kampanie reklamowe AdWords lub RTB to doskonałe rozwiązanie. Pozwalają na kontrolowanie wydatków i dotarcie do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej. Działania w Internecie stwarzają dużo większe szanse na osiągniecie sukcesu.

Różne sposoby

Najpopularniejszą metodą ustalenia budżetu jest analiza danych historycznych. W praktyce polega to na sprawdzeniu, jak rozkładały się koszty reklamowe w poprzednich latach i czy przyniosły one założone rezultaty. Dzięki temu bez trudu można wywnioskować, jak rozdzielić środki w nowym kosztorysie.

Kolejny sposób to rozpisanie budżetu na podstawie planowanych działań. Jest to dość trudna metoda, ponieważ koszty reklamy mogą okazać się nieco większe, niż się spodziewamy. Oprócz skupienia się na własnych działaniach, możemy także podejrzeć konkurencję. Oczywiście nigdy nie będziemy mieli pewności, że dana firma ujawnia wszystkie swoje wydatki na reklamę, często musimy się więc opierać na przybliżonych danych.

Ostatnią i jednocześnie najmniej skuteczną metodą na zaplanowanie budżetu reklamowego jest całkowicie przypadkowy podział kosztów. Jest to popularne rozwiązanie dla firm, które nie skupiają zbytniej uwagi na działaniach promocyjnych.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *