Biznes

5 zalet prowadzenia e-biznesu

planowanie biznesu

Rynek e-commerce w Polsce i na świecie stale rośnie. Nieprzypadkowo, klienci coraz chętniej kupują przez internet. Oto pięć najważniejszych zalet prowadzenia biznesu w internecie.

1. Brak barier geograficznych

Sprzedając przez internet zyskujemy dostęp do praktycznie nieograniczonej liczby potencjalnych klientów w całym kraju, a nawet na całym świecie. Jednak sklep nie musi ograniczać się do lokalnego biznesu. Warto częściowo przenieść działalność do internetu, zakładając sklep internetowy lub sprzedając produkty na serwisach aukcyjnych.

2. Niższe koszty prowadzenia biznesu

Zazwyczaj prowadząc biznes w internecie ponosimy mniejsze koszty. Oszczędności wynikają między innymi z braku konieczności wynajmu lokalu, mniejszej liczby pracowników, a coraz częściej również rezygnacji z magazynowania towaru. Rozwiązania takie jak dropshipping sprawiają, że sprzedawane produkty docierają do klientów bezpośrednio z hurtowni. Natomiast magazynując towar i samodzielnie wysyłając go do klientów, właściciele e-biznesów mogą liczyć na coraz niższe ceny przesyłek kurierskich, między innymi dzięki brokerom takim jak platforma Sendit – https://www.sendit.pl/.

3. Elastyczność

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że biznes internetowy można zmodyfikować znacznie łatwiej, szybciej i taniej niż tradycyjny, dopasowując go do oczekiwań konsumentów. Wypracowany wcześniej model biznesowy pozwala na elastyczną zmianę oferty, a nawet ekspansję w kierunku nowej branży. W przypadku tradycyjnego handlu takie kroki są bardziej kosztowne i wymagają większych nakładów czasu.

4. Nieograniczone możliwości promocji

Biznes internetowy znacznie łatwiej wypromować. Narzędzia marketingu internetowego dynamicznie rozwijają się wraz z branżą e-commerce. Dziś do dyspozycji mamy między innymi sieć reklamową Google, marketing afiliacyjny, media społecznościowe, influencerów, remarketing, notyfikacje web push, newsletter, content marketing. Ciekawe i wartościowe dla użytków komunikaty zawierające dyskretną reklamę mogą rozchodzić się wirusowo, co pozwala na znaczną redukcję kosztów.

5. E-commerce to przyszłość!

O zaletach biznesu e-commerce świadczą również statystyki. 62% internautów kupuje przez internet. Motywuje ich do tego możliwość kupowania przez całą dobę, wygoda i nieograniczony czas wyboru. Sam rynek handlu internetowego rozwija się w oszałamiającym tempie 18% rocznie. Oznacza to w praktyce znacznie ułatwiony start internetowego biznesu i szerokie możliwości rozwoju.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *