Marketing

Marketing szeptany – co to jest?

marketing szeptany

Większość osób z branży SEO nie jest w stanie zrozumieć pojęcia – marketing szeptany. Czym charakteryzuje się taki rodzaj marketingu? Czy to się opłaca?

Marketing szeptany – definicja

Definicja marketingu szeptanego mówi o tym, że jest to rodzaj marketingu, który polega na tym, że promuje się treści poprzez dyskusje, które prowadzi się najczęściej w Internecie. Czy taki marketing się opłaca? Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to, że marketing szeptany może być prowadzony jawnie lub niejawnie. Taka forma marketingu ma za zadanie przede wszystkim wywołać pozytywne reakcje wielu konsumentów. Rozmowa o produkcie w Internecie z całą pewnością jest w stanie zwiększyć popularność danej rzeczy. Dzięki marketingowi szeptanemu można także zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. Poprzez zamieszczanie linków, jesteśmy w stanie zyskać nowych odbiorców. Trzeba zwrócić uwagę na to, że jeżeli marketing wykonywany jest w nieumiejętny sposób można tylko zaszkodzić firmie.

Zalety marketingu szeptanego

Osoba, która zajmuje się marketingiem szeptanym w Internecie musi pamiętać o poprawnej polszczyźnie, ponieważ reprezentuje ona daną markę. Dzięki marketingowi szeptanemu firma jest w stanie zwiększyć swoją popularność, a także zwiększyć zysk ze sprzedaży produktów. Marketing szeptany w Internecie obecnie stał się coraz bardziej popularny. Firmy chętnie zatrudniają specjalne osoby, które zajmą się w ten sposób promocją ich działalności. Buzz marketing ma wiele zadań. Osoba, która się tym zajmuje musi prowokować dyskusje o danym produkcie w Internecie. Taka osoba często jest odpowiedzialna za wypromowanie danej marki lub danego produktu. Często taki marketing może być źle odbierany. Google może to ocenić jako nielegalny sposób na pozyskiwanie linków. Warto więc podejść do takiego marketingu całkowicie poważnie i profesjonalnie.

Marketing szeptany działa tylko wtedy kiedy jest wykonywany solidnie, według określone planu osoby, która się tym zajmuje. Taki marketing może zwiększyć ruch na stronie.

Share:

1 comment

  1. Kaśka 14 maja, 2019 at 16:35 Odpowiedz

    A czasami marketing szeptany czyli takie typowe WOMM nie jest zabroniony? Nie wolno przecież prowadzić kryptoreklamy i ludzi prowadzać w błąd. Nie raz widziałam posty na forach typu „kupiłem i było super”. To jest albo wkrótce będzie zabronione!!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *