Marketing

Marketing automation – najpopularniejsze narzędzia

Automatyzacja marketingu

System marketing automation powstał po to, aby przedsiębiorca mógł śledzić aktywność potencjalnych klientów na swoich stronach internetowych i wykorzystywać dane na ich temat do tworzenia jeszcze skuteczniejszych kampanii reklamowych. Przekłada się to na większą sprzedaż, w której pomagają dedykowane oprogramowania usprawniające procesy sprzedażowe i marketingowe.

Jakie efekty przynosi automatyzacja marketingu?

Korzystając z pomocy PushAd we wdrażaniu narzędzi marketing automation, przedsiębiorca może liczyć na korzyści, takie jak: zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów za pomocą spersonalizowanej wielokanałowej komunikacji, nawiązanie i podtrzymanie wysokiej jakości relacji z klientem, optymalizacja działań, która skutkuje zmniejszeniem kosztów i zwiększeniem skuteczności kampanii marketingowych, możliwość badania, czy przeprowadzone działania są skuteczne oraz ścisła współpraca marketingu i sprzedaży. Dedykowane oprogramowanie usprawniające procesy sprzedażowe i reklamowe łączy się z innymi systemami, dzięki czemu zarządzanie relacjami z użytkownikami jest jeszcze prostsze i bardziej efektywne.

Jakie narzędzia wykorzystuje się w marketing automation?

Systemy do marketing automation znacznie zwiększają skuteczność prowadzonych działań i to na różnych kanałach komunikacji. Do najczęściej wykorzystywanych kanałów służą m.in.: powiadomienia push, e-mail marketing, social media czy strona www. Powiadomienia push to notyfikacje, które tworzą pełny profil klienta na postawie jego zachowań i zainteresowań. W połączeniu z automatyzacją marketingu dają spersonalizowane kampanie, które wpływają na optymalizację kosztów. E-mail marketing natomiast wysyła dopasowane do odbiorcy treści, tak aby nie zniechęcić go, a przy tym zbierać dane i planować komunikację z subskrybentem. Wykorzystanie social mediów polega na monitorowaniu interakcji użytkowników z marką i dostosowywanie pasujących ofert. Natomiast na stronie www istnieje możliwość dopasowania treści innych niż te znajdujące się w sklepie online.  Ważnym elementem będzie tu również dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *