Marketing

Formy skutecznej reklamy w warsztacie samochodowym

marketing motoryzacyjny

Marketing samochodowy na przestrzeni lat głównie opierał się na rekomendacjach przekazywanych z ust zadowolonych klientów do tych potrzebujących skorzystać z usługi warsztatu samochodowego. Branża ta zwykle korzysta z najtańszych form marketingowych, gdyż są one dla nich skuteczne. Ciekawym pomysłem na reklamę jest ramka na tablice rejestracyjne, która może być wręczana w formie prezentu w trakcie wykonywania usługi, znajdującej się w ofercie firmy. Jakie jeszcze pomysły marketingowe powinien wdrażać właściciel firmy reperującej samochody? Oto kilka interesujących przykładów, z którymi powinien się zapoznać właściciel warsztatu samochodowego.

Prezent dla klienta oraz forma podziękowania – ramka na tablice rejestracyjne

Jak już wspomniano ciekawą formą pozyskania oraz utrzymania już zaufanego klienta jest wręczanie prezentów takich jak np. ramka na tablice rejestracyjne. Pomysł ten mogą podjąć właściciele warsztatów samochodów, firm motoryzacyjnych, leasingowych oraz wynajmujących floty. Z pewnością taki dodatek ucieszy niejedną osobę odbierającą świeżo naprawiony samochód z rąk mechanika. Korzyść z wręczenia ramki dla klienta czerpie sam warsztat, gdyż na samochodzie klienta ma możliwość reklamowania własnych usług, gdyż w taki sposób jest w stanie dotrzeć do naprawdę sporej liczby odbiorców poruszających się w ruchu drogowym.

Prezent ma również podziękowania za lojalność klientów. Jest to bardzo ważne, dzięki firma staje się na językach wielu osób. Klienci, którzy doznali takiej formy będą chętniej dzielili się na ten temat ze swymi znajomymi i rodziną. Mimo, iż to niewielkie i niestandardowe rozwiązanie to może okazać się doskonałą i długoterminową inwestycją w przyszłość własnej działalności.

Biuletyny mailowe utrzymujące kontakt z klientem

Skuteczną formą dotarcia do klientów są również biuletyny z wiadomościami mailowymi. Warto również zadbać o jakość wysyłanych treści. Świetnym pomysłem, będącym alternatywą dla różnych rabatów i promocji są maile, które jednocześnie są formą rozrywki. Przykładowo zamiast rabatu na usługę można dostarczyć różne niestandardowe treści np. mówiące o tym jak przygotować samochód przed długą podróżą. Biuletyny mailowe zapewniają stały kontakt z własnymi klientami, dzięki czemu firma ma pewność, że nie zostanie zapomniana w świadomości klienta. Ma to bardzo duże znaczenie, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej.

Aktywność w social media to postawa

Marketing internetowy jest współcześnie najbardziej skuteczną formą promocji własnego biznesu. Wynika to z ciągle rosnącej liczby użytkowników Internetu. Obowiązkowe jest wręcz w dzisiejszych czasach posiadanie własnego konta w mediach społecznościowych oraz stała aktywność i kontakt z własnymi klientami. Prowadzone konto na Facebooku czy IG powinno być przemyślane i zawierać treści ciekawe dla odbiorców, a co więcej przydatne dla nich. Warto również poruszać istotne kwestie dotyczące branży, w której się pracuje. Pozwoli to na wejście w rolę eksperta od spraw związanych z motoryzacją.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *