Biznes

Kalendarze jako forma promocji firmy

kalendarze firmowe

Dzisiejsze tempo życia jest bardzo szybkie. Spotkania biznesowe, wyjście z przyjaciółmi, wywiadówka szkolna czy wyczekiwana wizyta u trudno dostępnego specjalisty. Trzeba mieć niesamowitą pamięć, aby wszystko zapamiętać i niczego nie pominąć. Dlatego tak powszechnie używanym gadżetem są kalendarze, które nie tylko pozwalają na pamiętanie o wszystkich wydarzeniach, ale także są doskonałym nośnikiem marketingowym Twojego przedsiębiorstwa. Przyjrzyjmy się im z bliska. Ciekawi? Zaczynamy! 

Rodzaje kalendarzy 

Kalendarze to powszechne przedmioty użytku codziennego. Występują w bardzo wielu rodzajach pozwalających na indywidualne dopasowanie według swoich potrzeb i preferencji. Najpopularniejsze są kalendarze ścienne. Występują w wersjach jednodzielnych, gdzie widoczny jest aktualny miesiąc. Można także wybrać wersję trójdzielną, gdzie będziemy mieli cały czas na oku miesiąc aktualny, poprzedni oraz przyszły. Są również kalendarze ścienne plakatowe, jeśli cenimy sobie na swojej ścianie piękne krajobrazy lub ulubione zdjęcia. Często wybierany jest także kalendarz ścienny wieloplanszowy. To prestiżowy model z kartami połączonymi spiralą oraz ozdobną okładką idealną na reklamę. 

Równie popularne są także kalendarze biurkowe oraz książkowe. Występują w wielu różnorodnych formatach. Każdy z nas ma inny tryb zapisywania ważnych informacji, rzeczy to zrobienia czy spotkań. Dlatego każdy preferuje inny rodzaj kalendarza. Biurkowe spotkać można praktycznie w każdym biurze jak i domowym gabinecie. Książkowe uwielbiają osoby pracujące w zawodach prawniczych czy lekarze. Jest tam bardzo dużo miejsca na zanotowanie wydarzeń czy informacji każdego dnia. 

Producent kalendarzy oferuje różnorodne rodzaje kalendarzy, by trafić w gust i potrzeby ich użytkowników. Warto również podczas wyboru przemyśleć kwestię reklamy, zamieszczenia loga naszego przedsiębiorstwa, aby wygospodarować na nie odpowiednią ilość miejsca.

Sekret marketingowy sukcesu kalendarzy

Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że reklama to dźwignia handlu. Nic więc dziwnego, że każde przedsiębiorstwo przykłada ogromną uwagę na odpowiednią reklamę swoich produktów czy usług. Różnorodne gadżety takie jak długopisy, breloki do kluczy, smycze, koszulki czy czapki są pewną formą zareklamowania, jednak nie są tak skuteczne, jak kalendarze. Dlaczego? Po pierwsze, kalendarzy używa każdy i to codziennie. Koszulka czy czapka z logo firmy używana jest parę razy w miesiącu, a resztę czasu leży w szafie schowana przed światem. Po drugie, kalendarz ścienny czy biurkowy, przez cały rok znajduje się w widocznym miejscu. Codziennie zerkamy na ścianę z kalendarzem czy biurko. To sekret ogromnej popularności i skuteczności zamieszczenia logo i promocji własnej firmy na kalendarzach. Oferując swoim klientom tak praktyczny gadżet, możesz mieć pewność, że powieszony na ścianie czy postawiony na biurku codziennie będzie przypominał o Twojej firmie. 

Rozmieszczenie treści marketingowych

Kluczowe jest odpowiednie rozmieszczenie treści promujących Twoje przedsiębiorstwo. Producent kalendarzy na produktach ściennych trójdzielnych czy jednodzielnych zazwyczaj zamieszcza reklamę na tzw. główce oraz pleckach kalendarza. Na kalendarzach biurkowych reklama najczęściej znajduje się na dolnej stopce, na której wspierany jest kalendarz a także na okładce. Na kalendarzach książkowych jest to pierwsza strona, okładka, jak również małe logo na każdej stronie w którymś z rogów. 

Jakie informacje powinny być zareklamowane? 

Najważniejsze, by reklama była prosta i przejrzysta. Nie można dodać tam zbyt wiele treści. Jedynie najważniejsze informacje. Największa powinna być marka firmy oraz jej logo czyli symbol graficzny. Warto podać również dane kontaktowe. Jeśli miejsca pozostało wystarczająco dużo, można pozwolić sobie na jedno zdanie zarysowujące profil działalności, które jest jednocześnie hasłem reklamowym. Przykład? ” Śpij wygodnie, żyj lepiej.”

Producent kalendarzy to profesjonalista, który udzieli cennych wskazówek jak stworzyć chwytliwą reklamę swojej firmy zamieszczonej na kalendarzach. Warto zainwestować w tego typu promocję, która jest wysoce skuteczna i popularna. Do dzieła! 

Partnerem artykułu jest producent kalendarzy:

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *